Nye børn

Uanset om I starter efter endt barsel, fra en dagplejeplads eller fra en anden institution, anbefaler vi en indkøringsperiode, hvor den første tid foregår i et passende tempo for jeres barn, og hvor vi voksne stille og roligt lærer hinanden at kende. Starter jeres barn i en vuggestueplads, vil der selvfølgelig blive taget højde for jeres barns soverytme og spisetider, og vi varmer- og giver gerne en sutteflaske efter det enkelte barns behov, op til børnene fylder 1 år.

Når jeres børn nærmer sig børnehavealderen sørger vi for, at skabe en tryg overgang fra vuggestue til børnehave, med jævnlige besøg på deres nye stue op til børnehave start. I denne periode vil vores fokus være rettet mod at skabe tryghed for børnene ved skiftet, og dannelse af gode relationer til både børn og voksne i børnehaven.